Choď na obsah Choď na menu
 


DISKUSIA - Otázky a odpovede

22. 7. 2012

Drahé Božie Deti ... bratia a sestry ...

Na tomto mieste môžete písať otázky.

Podľa možnosti odpíšem.

Ďakujem, že ste ... prijali pozvanie k diskusii.

Boh s Vami +

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Cakry

(Ada, 25. 4. 2018 13:12)

Chcelaby som sa este opytat preco cirkev odsudzuje v ramci jogy predychavanie cakier? Podla ich vyrazu je zakazane otvarat cakry .ja som toho nazoru ze pomocou krystalov ich precistujem ahlavne si cistime vsetkych 7 eterickych tiel .vsak to by mala byt samozrejmost tak akosi cistime fyzicke telo umyvanim tak jepotrebne si cistit etericke tela .toto by som ja dokonca zaviedla aj do skol .od vycistenych eterickych tiel sa odvija predsa aj samotny zdravotny stav cloveka to je alfa omega .a dalej ma zaujima ze je potrebne aj vydymovanie bytu od negativnych energii hlavne zavistlivej navstevy .najviac negativity sa drzi na nohach a pri zemi.ked vydymuje katolicka cirkev v kostoloch tak je to v poriadku ked to robime my domauz je to podla knazov magia .prosilaby som k tomuto vysvetlenie .som veriaca ale urcitych praktiv v zivote sa nevhcem vzdat .samozrejme najvacsia pliaga je reiky,vestenie,vyvolavanie duchov a automaticke pismo toto som nikdy nerobila dakujem ada

Cakry

(Ada, 25. 4. 2018 13:08)

Chcelaby som sa este opytat preco cirkev odsudzuje v ramci jogy predychavanie cakier? Podla ich vyrazu je zakazane otvarat cakry .ja som toho nazoru ze pomocou krystalov ich precistujem ahlavne si cistime vsetkych 7 eterickych tiel .vsak to by mala byt samozrejmost tak akosi cistime fyzicke telo umyvanim tak jepotrebne si cistit etericke tela .toto by som ja dokonca zaviedla aj do skol .od vycistenych eterickych tiel sa odvija predsa aj samotny zdravotny stav cloveka to je alfa omega .a dalej ma zaujima ze je potrebne aj vydymovanie bytu od negativnych energii hlavne zavistlivej navstevy .najviac negativity sa drzi na nohach a pri zemi.ked vydymuje katolicka cirkev v kostoloch tak je to v poriadku ked to robime my domauz je to podla knazov magia .prosilaby som k tomuto vysvetlenie .som veriaca ale urcitych praktiv v zivote sa nevhcem vzdat .samozrejme najvacsia pliaga je reiky,vestenie,vyvolavanie duchov a automaticke pismo toto som nikdy nerobila dakujem ada

cirkev essénsko-kresťanská

(Eva, 28. 8. 2016 20:26)

Pochválený Pán Ježiš Kristus,
Pred mesiacom bol môj bratranec vysvätený za kňaza. Kňaz Essensko -kresťanskej cirkvi. Hanbím sa, pretože celá rodina sme katolíci.
Dnes som dostala pozvanie kde bude on slúžiť omšu..
Odmietla som. Neviem čo si mám o tejto cirkvi myslieť. Na internete nie je o nej veľa napísané, no i z toho mála mám zmiešané pocity.
Neviem, či som sa správne rozhodla, či zo slušnosti, či zvedavosti sa omše zúčastniť mám.
Chcela som sa o tej mojej situácii porozprávať s kňazom, no dcéra mi rázne odpovedala, aby som to ani neriešila.
Poraďte mi, samozrejme nechcem narušiť rodinné vzťahy, ale proti mojej viere nepôjdem.
Ďakujem Vám za odpoveď. Eva

Re: cirkev essénsko-kresťanská

(Admin, 29. 8. 2016 12:45)

Pokoj s Tebou, Eva.
Ďakujem, že sa zaujímaš viac o tejto záležitosti a tak ti napíšem niečo o ich spoločenstve. Predpokladám, že vstupil do tejto "cirkvi":
http://www.cek.eu.com/cirkev-essensko-krestanska/

Ked sa pýtaš, či si urobila dobre, že si nešla na tzv. "sv.omšu", tak odpovedám, že si urobila správne, pretože to nie je sv.omša, ale znesväcovanie sv.omše.

Ide totiž nie len o sektu, ktorá si vytvára pravidlá nezlúčiteľné s katolickymi a Božími pravidlami, ale hlavne o osoby, ktoré nemajú platné svätenie, takže ani tvoj bratranec nie je pravoplatným kňazom.

Prakticky to znamená, že nemá moc premieňať chlieb a víno na Telo a Krv Kristovu, takže počas ich obradov sa nekoná premenenie. A tak ani samotná "bohoslužba" nie je sv.omšou, ale skôr modloslužbou. Aj ked sa nejedná o uctievanie nejakých falošných bohov, predsa je to v istom zmysle modloslužbou, pretože modlou môže byť aj osoba, ktorá to celé organizuje.


Re: Re: cirkev essénsko-kresťanská

(Admin, 29. 8. 2016 12:46)

Na ich web.stranke môžeš vidieť, že maju za kňažky aj ženy, čo je výlučne proti Božím a cirkevným zákonom.
Preto by bolo dobré sa modliť za ich obratenie, na ich bohoslužby radšej nechodiť, ale pritom všetkom ich ako osoby neodsudzovať.

Ak by sa jednalo o ekumenicke stretnutie, ktoré by viedol zodpovedný katolicky knaz, tak to by bolo iné, ale pokiaľ ťa pozývajú na ich stretnutia, ktoré sú skôr modloslužbou, tak treba sa im radšej vyhnúť.

Didaché

(Dana, 22. 8. 2016 14:13)

Pochválený buď Ježiš Kristus! Dúfam, že Vás moje otázky veľmi nezaťažujú... Chcela by som sa Vás spýtať, či ste sa niekedy zaoberali spisom, známym ako Didaché, a aký je postoj cirkvi k tomuto spisu. Ďakujem

Re: Didaché

(Admin, 22. 8. 2016 19:47)

Odporučam tuto stranku:
Didaché - Učení Pána, hlásané národům dvanácti apoštoly
http://revue.theofil.cz/revue-clanek.php?clanek=338
...kde viac napisané o tom ako vznikol spis, ale pokial ide o cirkevne schvalenie sučasných biskupov, tak ešte som nevidel, žeby to schvalili.

Vizerá to dôveryhodne, s ohladom na štylistiku a teologicku korektnosť.

sv. prijímanie

(Dana, 3. 7. 2016 21:39)

Dobrý večer,
chcela by som sa spýtať, prečo človek, ktorý má ťažký hriech nemôže ísť na sv. prijímanie, nepovedal Ježiš "vezmite a jedzte z neho všetci"? Akým právom teda človek posudzuje, kto môže a kto nemôže? Neprišiel predsa Ježiš hlavne kvôli hriešnikom? A nebál sa, že by sa kontaktom s nimi nejako poškvrnil... Odpusťte, ak je táto otázka pre Vás pohoršujúca, ale nemôžem sa zbaviť pocitu, že vlastne odopierame kontakt s Kristom práve tým, ktorí ho najviac potrebujú a ktorých On chce zachrániť. Ďakujem

Re: sv. prijímanie

(Admin, 4. 7. 2016 16:43)

Pokoj s Tebou, Danka

To je v poriadku, že sa pýtaš, horšie by bolo, keby si nechcela vedieť, lebo okrem toho, že sa v Biblii píše, aby sme pristupovali k sv.prijímaniu, taktiež sa píše, aby sme nepristupovali, ak neskumame sami seba.

sv.Pavol apoštol piše v 1.liste Korinťanom: 11,27
"Preto ktokoľvek by nehodne jedol chlieb alebo pil z kalicha Pánovho, previní sa proti telu a krvi Pánovej. 28 Skúmaj sa teda, človeče, a tak jedz z chleba a pi z kalicha; 29 lebo kto nehodne je a pije, odsúdenie si je a pije, lebo nerozoznáva telo Pánovo. 30 Preto je medzi vami mnoho slabých a nemocných, a mnohí odumierajú. 31 Keby sme sa totiž sami súdili, neboli by sme súdení;"

Danka, ako vidiš, tak sv.Pavol, ktorý už vtedy bol tiež knazom, čiže služil sv.omšu (Pánovu večeru) ako aj sám hovori, že prijal od Ježiša to, čo sám robil... varoval kresťanov, aby "skumali sami seba", čiže si spytovali svedomie, či azda nemaju ťažký hriech, kvôli ktoremu by nemohli pristupovať k sv.prijímaniu, lebo ak by tak urobili, sami by si "jedli a pili odsudenie"...potom pokračuje a dodáva, že práve "preto je medzi nimi slabých a nemocných... a dokonca zomieraju."

Tu vidime, že sv.prijmanie nie len posilnuje čistého človeka, ale naopak aj oslabuje nečisteho človeka. Je to podobne ako s Archou Zmluvy, ktorá dodávala silu izraelitom, ked ju nosili so sebou, ale ak sa jej dotkli nevhodným spôsobom, potom aj zomreli. Prijmať sv.prijmanie v ťažkom hriechu je ako dotýkať sa Archy Zmluvy nesprávnym spôsobom.

Re: Re: sv. prijímanie

(Dana, 28. 7. 2016 23:06)

Ďakujem za odpoveď, aj za to, že vediete túto diskusiu, veľmi si to vážim. Chcela by som ešte zareagovať, aj keď trochu oneskorene, lebo som rozmýšľala nad tým, čo ste napísali, aj nad sv. Pavlom... Nemohol mať sv. Pavol na mysli skôr prijímanie, pri ktorom si človek dostatočne neuvedomuje, čo vlastne prijíma, teda "nerozlišuje telo", a vlastne prijíma Kristovo telo a krv tak, ako keby jedol obyčajný chlieb? A popri tom, ako čítam listy sv. Pavla sa mi vynára ešte jedna otázka - ako vlastne máme pristupovať ku sv. Pavlovi, nakoľko je pre nás autoritou? Mali by sme pokladať jeho slová za záväzné, alebo ho brať ako človeka, ktorý sa napriek všemožnej snahe a dobrým úmyslom mohol v niektorých veciach mýliť?

Re: Re: Re: sv. prijímanie

(Admin, 30. 7. 2016 18:03)

Ak by sv.Pavol vytýkal kresťanom len to, že "nerozoznávaju Telo Pánovo", kedže Ho prijmali ako nejaký obyčajný chlieb, aby si nasýtili brucho - tak by stačilo im len vysvetliť, že premenený Chlieb stači zjesť len trošku a zamerať sa skôr na silu Eucharistie. Oni totiž vtedy nemali len oblátku ako my teraz, ale skutočný velký chlieb, ktorý si lámali a podavali .

Lenže sv.Pavol poukázanim na jeden hriech nepriamo poukázal aj na ostatné hriechy. Ved si zoberme, že existuju ovela ťachšie hriechy ako tento. Lebo, čo je horšie? Nevediet poriadne, čo jeme (že prijmame Boha v Eucharistii), ale len s tolkou hriešnosťou, že jeme viac ako iný, ktorým neostane alebo ked vieme velmi dobre, čo jeme (Boha v Eucharistii) a pritom pristupujeme k sv.prijmaniu v ťažkom hriechu ako napr. nevyspovedaní zo smilstva, cudzoložstva, vraždy, modloslužby atd...???

Verím, že čim väčšie poznanie, tým väčší hriech.
sv.Pavol sice nekonkretizuje pre ktoré vážne hriechy nemôže kresťan pristupiť k sv.prijmaniu, len spomenul ten jeden, ale logicky ked uvažujeme, predsa by nesuhlasil ani so spomninanými važnymi hriechmi, ked naproti tomu ovela menší hriech odsudil.


Re: Re: Re: Re: sv. prijímanie

(Admin, 30. 7. 2016 18:13)

Potom je tu ešte analogia stareho a noveho Zakona, ked si spomenieme na Božie zakony, čo hovoria: pre ktoré hriechy človek bude usmrtený, tak v novom Zakone sa už o tom nehovorí, ale podstata platí stále a to, že kto usmrti nenarodeneho, bude potrestaní smrťou.

To platí dnes na interrupciu (umelý potrat). Ak niekto ide na interrupciu, môže očakávať, že sa mu to vrati nie len duchovnou smrťou, ale aj telesnou napr. formou rakoviny, ktorá je spojená s pohlavnými časťami, kedže sa jedná o tuto oblasť života.

Neplodnosť v Starom Zakone bola známa ako trest za smilstvo či cudzoložstvo. A kedže neplodnosť je spojená aj s prirodzeným potratom, aj to môžeme považovať za "trest smrti" - sice smrťou bolo potrestane pokolenie (nenarodene dieťa) matky, ktorá smilnila, ale zaroven bola potrestana aj matka, lebo tým utrpela ujmu na vlastnom dieťati.

Existuje vela ženských telesných chorôb ako trestov za nečiste hriechy, ktoré môžu byť nakoniec až smrtelne, či už takáto žena prijma Eucharistiu nevyspovedana alebo neprijma vôbec.

Trest totiž spočiva na hriešnikovi nie len preto, že prijma Eucharistiu nehodne, ale aj pre samotný skutok "smrtelneho hriechu" - nie nadarmo sa ťažký hriech volá aj smrtelný hriech.

Re: Re: Re: Re: Re: sv. prijímanie

(Admin, 30. 7. 2016 18:23)

Sv.Pavol sa nemohol mýliť, čo sa týka jeho Slov, nie však skutkov. O tom je aj neomylnosť Cirkvi a papeža, ktorá sa týka len slov (viery a mravov), nie však skutkov. To znamená, že ked čitame o sv.Pavlovi v Biblii ako uči o viere a mravoch, tak to všetko je neomylne pravdivé - kedže všetky jeho spisy (biblické) boli vnuknuté Duchom Svätým (Bohom), aby ich napisal. Keby neboli resp. Boh nechcel, aby to napisal, ale urobil by to len z vlastnej vôle, potom by sme mohli pochybovať, avšak verime, že všetko, čo napisal bolo z vôle Božej a tak aj pravdivé.

Čo sa týka jeho skutkov-kde išiel a ako to urobil, to je otazne natolko, nakolko sv.Pavol žil v povästi svätosti. Nie, že by v Biblii nebolo napisane pravdivo, kam šiel a čo robil, ale či to robil presne tak ako to chcel Boh.

napr. je otazne, či urobil spravne ked k sv.Petrovi išiel až po 3 rokoch
Človek sa môže pýtať, či Boh chcel, aby šiel skôr. Nič však to nemení na tom, že ked sv.Pavol učil vo svojich listoch (biblických), tak učil vždy v sulade s Božou vôlou

Hry

(Anna, 24. 7. 2016 21:15)

Mohu hrát počíračové hry kde se zabíjí? Hra o které mluvím není nikterak brutální, jde tam o bitvu armád, myslíte že je to vpořádku? Není to morbidní, ani tam neteče krev.

Re: Hry

(Admin, 25. 7. 2016 13:59)

Pokoj s Tebou...

Dobre, že sa pýtaš, pretože aj ked pririodzene nie je dobre hrať vojenske hry, predsa však ak sa človek dostane do pochybnostiach, mal by vedieť viac ako len odpoved: NIE !

Mal by si položiť zaroven otazku: prečo chce hrať?
- Azda zo zvedavosti alebo z pôžitku.
Ak zo zvedavosti, už to je hriech, pretože to je akoked niekto draždi psa - môže sa uvolniť z retaze a okrem toho je nemoralne robiť zvieratu napriek.
Ak z pôžitku, tak je to potom ešte horšie, pretože vyžívať sa zo zabijania iných.. môže viesť človeka k pomstychtivosti a napokon aj útoku, ktorý neskôr môže lutovať. To však už môže byť neskoro pre toho, na koho zautočí, i ked to bude ospravedlnovať, že to urobil zo strachu pred niečim.

Totižto prave také hry vyvolavaju v človeku strach pred niečim a zaroven navadzaju čloeka ako reagovať pripade potencionalneho utoku, takže ked pride niečo podobne, hrač reaguje podvedome ako v hre. Preto sa stáva, že už deti reaguju podraždene a nekontrolovatelne priliš agresivne. Aj vojenske Pokemon hry zakazali i ked z ineho dôvodu, predsa v tom treba vidieť semienko zla, ktoré tieto hry vnašaju do mysle a srdca človeka

Posvěcení křížku

(Anna, 22. 7. 2016 16:16)

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, moje mamka mi koupila křížek s řetízkem v bižuterii ( ne v kpstelním obchodě) a řekla že ho nechala posvětit, tak jsem se tím dále nezaobírala, ale teď jsem zjistila že ho jenom v kostele pokropila svěcenou vodou. Za 1. bych se chtěla zeptat, bylo toto její jednání nějak špatné, je to hřích? není teď nějak nečistý nebo tak něco? A za 2., jak bych měla postupovat kdybych si ho chtěla nechat doopravdy posvětit?

Re: Posvěcení křížku

(Admin, 23. 7. 2016 0:28)

Pokoj s Tebou, Anna

Krížik, ak je jednoducho katolicky (bez nejakých okultných doplnkov), tak pokropenie sv.vodou laikom je dobré, ale nedostatočné. Aj dom a vôbec všetko si môžeme sami posväcovať sv.vodou, ale ked posväcuje knaz pre démonov to je akt exorcizmu a to je podstatne i dôležité, prečo sa odporuča, aby aj krížik posvätil knaz.

Takže, ak tvoja mamka nevedela o sile knazskeho posvätenia, netreba jej to zazlievať, ale teraz je potrebne, aby si dala križik posvätiť knazovi a najlepšie po sv.omši. Je to kratka zaležitosť, takže asi 5 minut sa spoločne pomodlite v sakristii a budeš mať posvätený križik s väčšou silou proti démonom.

Re: Re: Posvěcení křížku

(Admin, 23. 7. 2016 0:32)

Odporučam, ked už pôjdeš na posvätenie križika, tak si zober aj ine posvätne predmety, ako napr. sv.ruženec alebo obrazy, ale len naozaj posvätne, čiže s kresťanskou tematikou a nie nejaku krajinku.

Je to pravdivé?

(Ján, 1. 10. 2015 6:51)

Cirkev slúži veriacim

http://ekonomika.idnes.cz/jak-vydelava-katolicka-cirkev-a-vatikan-d9b-/eko-zahranicni.aspx?c=A150924_173813_eko-zahranicni_map1

Re: Je to pravdivé?

(Admin, 1. 10. 2015 13:06)

Pre Jána, či je to pravdivé.
Názov nie je pravdivý, pretože Vatikán nie je s.r.o.
Čo sa týka obsahu članku, tak je dosť zavadzajuci do omylu, pretože privádza čitateľa k mylnemu názoru, že Vatikán zneužíva veriacich a iných... celý článok je tak zameraný, aby Cirkev vo Vatikáne sa javila ako nejaký "brloh prania špinavých peňazí"

Ak niekto hľadá pravdu na tom článku, tak to je ako ked niekto hladá pravdu na tom, čo povedal pravdivé had (Satan) Eve v Raji. Niečo nájdeš ale tak prekrutené, že to radšej budeš považovať za podvod.

Cirkev naozaj služi veriacicm aj prostredníctvom vatikanskej banky.